Foto: Peter Brenkus |
Horúčka sobotňajšej noci je dnes už filmovou klasikou. Muzikál z roku 1977 sa stal tretím filmom Johna Travoltu, ktorý sa vďaka úlohe Tonyho Manera stal iba v 23 rokoch superhviezdou. Svoju hollywoodsku pozíciu potom potvrdil o rok neskôr v Pomáde.
Muzikál Pomáda som videl kedysi dávno ešte v PKO s Ivetou Bartošovou v hlavnej úlohe a v mysli mi ostal ako nenáročné predstavenie s chytľavými hitmi.
Horúčka sobotňajšej noci sa u nás v divadle vidieť
nedala až do roku 2024. Na dosky slovenských scén ju prinieslo Divadlo Mystik,
ktoré s predstavením cestuje po našich mestách. Mne sa sobotnú horúčku
podarilo vidieť v piatok 14. júna v DK Ružinov v Bratislave.
Pôvodný muzikál mal premiéru v roku 1998 v Londýne a hlavnú úlohu v ňom stvárnil Adam Garcia.
Réžie slovenského predstavenia sa ujala Zuzana Fischer,
ktorá je momentálne najmladšou slovenskou opernou režisérkou a pôsobí v SND.
Predstaveniu prospelo, že mladý herecký ansámbel riadi mladá režisérka s modernými
nápadmi. Napriek tomu, že dej príbehu sa odohráva niekoľko desaťročí dozadu, predstavenie
pôsobilo aktuálne.
Dramaturgie a rovnako úlohy pána Fusca - majiteľa
obchodu s farbami, sa ujal skúsený Michal Rovňák, ktorý predstaveniu vdýchol
aj kúsok svojho zmyslu pre humor. Zopár scén bolo skutočne veselých a obecenstvo
sa schuti pobavilo.
Muzikál Horúčka sobotňajšej noci však nie je primárne komédiou.
Je silným príbehom o veľkých snoch a túžbe po ich napĺňaní. O mladých
ľuďoch z nižšej sociálnej vrstvy, ktorí sa so svojim spoločenským statusom
vyrovnávajú rôznym spôsobom a snívajú o slobode.
Hlavnú úlohu Tonyho Manera skvele stvárnil mladý a talentovaný
Martin Macko. Tony je spočiatku drzý a frajerský týpek. Jeho postava však
v priebehu predstavenia prechádza premenou, ktorú Macko zvládol skvele. Tony
v jeho podaní je vo svojej podstate smutnou postavou, ktorá bojuje so
životom, jeho nepriazňou a hľadá pritom uznanie a samozrejme lásku.
Martinovi Mackovi skvele sekunduje Marianna Polyáková ako
tanečníčka Stephanie. Pochváliť však treba celý súbor a to nielen za
spevácke, ale aj strhujúce tanečné čísla.
Pre väčšinu návštevníkov predstavenia asi bude najväčším
lákadlom hudba Bee Gees, ktorých nesmrteľné hity podfarbujú predstavenie.
Potešilo ma, že texty piesní nie sú preložené, ale herci ich spievajú po
anglicky.
V Dome kultúry Ružinov som kedysi mal stužkovú a videl v ňom slovenský muzikál Cyrano z predmestia. Priestory kulturáku som si pamätal ako socialistické retro, ktoré trochu zaostáva za „pravými“ divadelnými scénami. Aj preto bola pre mňa Horúčka sobotňajšej noci veľkým prekvapením. Videl som skutočné divadlo, moderné predstavenie a skvelú show, ktorá prináša divákom umelecký zážitok. Témy muzikálu ako sociálna nerovnosť, či nenávisť k menšinám sú žiaľ aktuálne stále. Hudba Bee Gees je navyše nesmrteľná a muzikál má tak čo ponúknuť aj generácii Z.
Peter Janoviček
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára